شرکت ایمن کار در ارتفاع

شرکت ایمن کار در ارتفاع

کار در ارتفاع تهران مجری نمای ساختمان بدون داربست ، پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان، نماشویی واتر جت و سند بلاست ، بند کشی در ارتفاع و اننجام کلیه امور در ارتفاع
شرکت ایمن کار در ارتفاع

شرکت ایمن کار در ارتفاع

کار در ارتفاع تهران مجری نمای ساختمان بدون داربست ، پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان، نماشویی واتر جت و سند بلاست ، بند کشی در ارتفاع و اننجام کلیه امور در ارتفاع

پیچ رولپلاک نما ساختمان 09122932056



جوشکاری و بازرسی سازه فضایی و سکو نفتی


پتروشیمی بوعلی تخلیه اضطراری ، امداد و نجات ارتفاع


بیمارستان گنجی ، ده هزار مترمربع رولپلاک سنگ نما


هرس و آفت زدایی درختان


معدن مهدی آباد ، بازرسی و تعمیرات شفت اصلی





روزنامه رسمی آیین نامه کار در ارتفاع کشور


 


 


روزنامه رسمی آیین نامه کار در ارتفاع کشور را از اینجا دانلود نمایید 


>>> دانلود <<<

 


 آیین نامه ایمنی کار در ارتفاع


 کلیات و تعاریف:


هدف:


 هدف از تدوین این آیین نامه، ایمن سازی محیط کار و صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور و پیشگیری از حوادث ناشی از کار در کلیه کارگاه هایی می باشد که عملیات کار در ارتفاع و فرایندهای مرتبط در آنها انجام می گیرد.


دامنه شمول:


 مقررات این آیین نامه به استناد ماده 85 قانون کار جمهوری اسلامی ایران تدوین گردیده و برای کلیه کارگاه های مشمول قانون مذکور لازم الاجرا می باشد.


کار در ارتفاع:


 هر کار یا فعالیتی که موقعیت آن، در ارتفاع بیش از 1/2 متر نسبت به سطح مبنا انجام گیرد.


سطح مبنا:


 اولین سطح زیرین جایگاه کار یا سکوی کار در ارتفاع، که بصورت ایمن گسترش یافته است.


مراجع ذ یصلاح آموزشی:


 به مراکزی اطلاق می گردد که مجوز لازم را از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور یا سایر مراکز بین المللی معتبر اخذ نموده باشند.


مجری ذ یصلاح:


 شخص حقیقی یا حقوقی است که صلاحیت، تجربه و مهارت انجام کار را به صورت علمی و فنی داشته و می تواند با استفاده از نیروی کارآمد و شخص ذیصلاح نسبت به انجام عملیات برپایی، تغییرات و جمع آوری تجهیزات سامانه کار در ارتفاع اقدام نماید.


شخص ذ یصلاح:


متخصصی است با دانش فنی و مهارت لازم مطابق با شرایط این آیین نامه که با گذراندن دوره های آموزشی از مراجع ذیصلاح آموزشی، توانایی سرپرستی و نظارت بر کار در ارتفاع را داشته باشد، ضمنا نامبرده می تواند نماینده مجری ذیصلاح یا کارفرما باشد.


عامل کار در ارتفاع:


 فردی است که آموزش های متناسب با نوع کار در ارتفاع را حسب شرایط گذرانده و نسبت به اخذ گواهینامه مربوط از مراجع ذیصلاح آموزشی اقدام نموده و قادر به انجام کار بصورت ایمن می باشد.


حفاظت از سقوط:


 مجموعه تدابیر و اقداماتی است که به منظور پیشگیری از سقوط با کاهش عوارض و صدمات ناشی از آن انجام می شود.


روش های ایمنی انجام کار در ارتفاع:


الف- سامانه محدود کننده:


 سامانه ای است که از قرارگیری فرد در وضعیت سقوط جلوگیری می کند و به دو شکل عمومی نظیر نرده حفاظتی و فردی شامل نقطه اتصال لنیارد وکمر بند حمایل بندکامل بدن مورد استفاده قرار می گیرد.


ب- سامانه متوقف کننده


 سامانه ای است که با استفاده از تجهیزات مناسب در صورت انجام سقوط، با جذب انرژی ناشی از سقوط باعث کاهش شدت صدمات و جراحات وارده به عامل کار در ارتفاع کار می گردد. که به دو شکل فردی شامل، کمربندحمایل بند کامل بدن،طناب ایمنی و نظایر آنها و عمومی مانند تور ایمنی مورد استفاده قرار می گیرد.


ج- دسترسی با طناب:


 این روش شامل دو سامانه ایمنی مجزا می باشد؛ یکی به عنوان طناب دسترسی و دیگری تحت عنوان طناب پشتیبان عمل می نماید که شامل، کمربند حمایل بند کامل بدن همراه با وسیال دیگر برای صعود و فرود به جایگاه کار، و یا از آن و نیز موقعیت استقرار مناسب استفاده می شود.


فاصله ایمن:


 حداقل فاصله ای است که برای جلوگیری از برخورد فرد هنگام سقوط با سطح مبنا مورد استفاده قرار می گیرد.


لنیارد:


 طناب یا تسمه ای است که به منظور ایجاد ارتباط بین عامل کار در ارتفاع یا نقطه یا طناب تکیه گاه یا سازه ثابت با کمترین ایجاد مزاحمت مورد استفاده قرار می گیرد.


کمربند ایمنی:


 وسیله ای است از جنس الیاف طبیعی یا مصنوعی یا ترکیبات پلیمری که ناحیه کمر را می پوشاند.


حمایل بند کامل بدن (هارنس):


 پوششی است از جنس الیاف یا ترکیبات پلیمری و مقاوم که عموما از انتهای بالای ران تا روی سطح کتف را پوشانده و توسط قلابهایی که به روی آن متصل است، فرد را به سایر تجهیزات سامانه های کار در ارتفاع وصل می کند.


قلاب قفل شونده(کارایین):


 ابزاری است حلقه ای شکل که برای اتصال اجزای سامانه های کار در ارتفاع به یکدیگر، مورد استفاده قرار می گیرد و به دو شکل پیچی یا قفل خودکار، ایمن می گردد.

تلفن‌های تماس:

09122932056

09121520259

44069763

22384100

77323003


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.